Recent Comments

Viimati lisatud

Hea nipp, mis aitab 60-sekundiga magama jääda!


Sama suure tähtsusega tervisele, kui tervislik toitumine, on ka piisav ja korralik magamine. Tänu kiirele ja stressirohkele elule on paljudel inimestel raskusi normaalsel ajal magama heitmisega ja uinumisega. Unetus on meie päevil üsna tihti ettetulev probleem, mis võib enesega kaasa tuua terviseprobleeme.

Unetus on magamishäire, mis puudutab inimesi kõigist vanusegruppidest. Unetust iseloomustab raskus uinumisel ja öised ärkamised, peale mida on raskusi uuesti magama jäämisega. Uneprobleemid toovad kaasa mitmeid probleeme igas eluvaldkonnas. Inimesed, kes kannatavad unetuse all, tunnevad lisaks väsimusele ärritatavust, agressiivsust ja loomulikult töövõimekuse langust, mille toob enesega kaasa keskendusvõime puudus. Pikemaajaliselt võib unetus isegi kaasa tuua terviseprobleeme, peamiselt puudutades närvisüsteemi.

Unetuse põhjuseid on mitmeid: depressioon, teatud haigused, ümbrusega seotud tegurid (müra, valgus, palavus...), suitsetamine, narkootikumide tarbimine, alkohol ja mõned ravimid, ängistus, stress. Kaks viimast tegurit ongi peamisteks unetuse põhjustajateks.

Et uneprobleemidest üle saada, võtavad paljud sisse unerohtusid, mis aga on kahjuks ajutiseks lahenduseks ja millel on ka kõrvalnähud.

Ent õnneks on olemas ka looduslikud vahendid, mis aitavad paremini magama jääda. Siin on ära toodud üks väga hea hingamismeetod, mis soodustab lõdvestumist ja aitab ruttu magama jääda.

Meetod 4-7-8

Selle meetodi töötas välja doktor Andrew Well ja seda on kerge teostada. Istu maha, hoia selga sirgelt ja hinga läbi nina, hoides suu kinni ja lugedes neljani. Hoia hinge kinni 7-sekundi jooksul, seejärel hinga aeglaselt läbi suu välja lugedes 8-ni. Ja sa oledki sooritanud ühe hingamistsükli.

Sa võid neid tsükleid korrata täpselt niikaua, kui tunned, et uni tuleb.

Väga oluline on aga järgida selle hingamismeetodi puhul 4-7-8 rütmi, et see tõesti toimiks. Ja ära unusta, et hingata tuleb aeglaselt, mitte kiiresti.

See antud meetod aitab sul südamerütmi aeglustada ja rahustab närvisüsteemi, mis omakorda hõlpsustab magamajäämist. Samuti boonusena  on ta stressi alandava toimega.

Miks see meetod toimib? 

Mitmete teaduslike uuringute järgi on stressil ja liigsel muretsemisel suur mõju meie organismile. Näiteks hingamisele. Stressis inimesel on kalduvus hingata liiga kiiresti ja pealiskaudselt, selle asemel, et hingata sügavalt ja korralikult, mis aitaks tal magama jääda ja rahuneda.

See on üks põhjustest, miks see meetod toimib. Hingates sisse nelja sekundi jooksul, hingad sa sisse hapnikku, samal ajal, kui hoides hingamist seitsme sekundi jooksul kinni, lased sa hapnikul üle kogu vereringe kanduda. Ja hingates kaheksa sekundi jooksul välja, väljutad sa süsinikdioksiidi. See aitab kehal rahuneda.

See tehnika on Ameerikas üsna levinud ja aitab kergesti magama jääda.

Lisaks sellele sa võid proovida juua kummeliteed. Väldi raskesti seedivaid toite õhtuti. Kustuta lumi ära, sest valgus võib segada magamist. Väldi kohvi joomist õhtusel ajal. Ja katsu igal õhtul ühel ja samal ajal magama heita.

Kommentaare ei ole