Recent Comments

Viimati lisatud

8 peamist depressiooni põhjust

Depressioon võib tunduda ületamatu takistusena, mis ei lase sul enam õnnelik olla. Ta paneb sind end tundma väärtusetuna, abituna ja lootusetuna. Depressioon võib puudutada su söögi- ja maamisharjumusi, sinu tööd ja sinu suhteid. Kui sul on suur depressioon on sul tunne, nagu oleks kogu su elu seisma jäänud ja sa ei saa sellest enam mitte iialgi lahti.

Õnneks on siiski olemas võimalused, mis aitavad sul sellest vabaneda, tihti on depressioon ainult peas keemilise ainena, mis loobki sinu elus ebaõnnestumise. Teistel puhkudel võib depressioon olla vallandatud väliste sündmuste tagajärjel, sellistel juhtudel on vajalik mõista depressiooni põhjust ja õppida, kuidas sellest vabaneda.

8 peamist depressiooni põhjust.

1. Liigne stress ja ülekoormatus.

Kui su töökoormus on pidevalt liiga suur, kui sinna lisanduvad pereprobleemid jne, siis ühel heal päeval võib juhtuda, et sa ei tule selle kõigega enam toime. Parem on endale seda teadvustada ja panna piir sellele kõigele enne, kui selline ülekoormatus depressiooni vallandab.

Õpi ütlema ei asjadele, mida ka teised saavad sinu asemel teha. Sa lihtsalt pead seda tegema, iseenda pärast.

2. Terviseprobleemid.

Tervise halb diagnoos võib vallandada depressiooni ja nõuab otsekohest tähelepanu. Sulle võib tunduda, et mitte millelgi muul sinu elus pole enam tähtsust. Teiselt poolt jälle võib depressioon ise olla haiguste põhjustajaks, seega on väga oluline õppida muutma oma mõtteid ja hoiakut. Keskendu sellepärast oma tervisele ja mitte haigusele.

3. Rahaprobleemid.

Igaühel võib tekkide rahaprobleeme. Rahaprobleemid on peamised stressi- ja mureallikad täiskasvasvanute seas. Parim viis oma rahaprobleeme kontrolli all hoida ilma stressil laskmata võimust võtta on probleeme ennetada. Pane paika eelarve, hakka säästma ja ära lõika end ära oma sõpradest ja perest. Veeda aega inimestega, selle asemel, et eemalduda kõikidest.

4. Kaaluprobleemid. 

Ülekaal võib vallandada depressiooni. Probleemi süvendab veelgi see, et stressi maandamiseks on meil kalduvus rohkem süüa. Stress ja mured tekitavad samuti soovi söömise järele.

Parim võimalus, kuidas sellest nõiaringist välja tulla, on valmis koostada pikaajaline plaan ja vaadata, millisel määral muudavad tervislik eluviis, dieet ja sport su elu. Harjutused annavad sulle rohkem energiat ja aitavad depressiooni sümptomite vastu võidelda ning samuti kaalu alandada.

5. Elumuutused.

Suured elumuutused, mis tekitavad stressi ja pingeid võivad olla depressiooni vallandajateks. Sõbra või pereliikme surm, abielu lahutus või pikaajalise sõpruse lõppemine võivad tekitada igaühes depressiooni.

Ära eemaldu oma perest ja sõpradest sellistel puhkudel. Leia inimesed, kes suudaksid sind aidata emotsionaalselt ning kuulata vajadusel. Enese isoleerimine teistest ei ole hea, sest nii riskid sa suure depressiooniga, millega sa ise toime ei suuda tulla ja mille lõppu sa ei näe. Samuti aitavad sellest olukorrast välja tulla erinevad terapeudid.

6. Halvad magamisharjumused.

Halvad magamisharjumused ja vähene uni võib tekitada depressiooni. Sellele probleemile annab lahenduse kindlate magamisreeglite paika panemine.

Määra endale kindlad magama heitmise ja ärkamise ajad. Samuti vaata, et magamistoas ei oleks elektroonikaseadmeid.

7. Sõltuvus.

Alkoholi või narkootiliste ainete pruukimine selleks, et depressioonile lahendust leida ainult süvendab seda. Selline tegevus vallandab ainult mõneks ajaks heaolu tunde aga peale seda meiad sa end samast punktist nagu enne.

Parim lahendus, kui sa arvad, et sul sõltuvus probleeme on, on sellest rääkida ja panna paika võitlusplaan.

8. Töökoha kaotus.

Töökoha kaotus võib vallandada mitmeid erinevaid depressiooni tekitavaid põhjuseid: töökoha kaotus ise, seejärel rahaprobleemid, mis sellest tulevnevad, elumuutus jne. Töökoha kaotus tekitab tasakaalutunde kaotust elus.

Ära isoleeri ennast teistest inimestest, hoia ühendust oma sõprade ja perega, kes võivad sind aidata rasket perioodi ületada.

Kõige olulisem on mitte unustada, et depressioon ei kesta igavesti ja selle sümptomeid on võimalik alandada. Võta endale eesmärk iga päev teha väike samm, et iseennast aidata depressioonist välja tulla.


Kommentaare ei ole